MetalMaandag: Destrophy

What the fuck, Trouwe Lezer, het is vandaag complimentendag. Het is dus de bedoeling dat je vandaag mensen complimenteert. Want, zo stelt een speciaal voor dit briljante idee in het leven geroepen website, dat zit niet in de volksaard van ons Nederlanders. Het is maar goed dat we een muliculti-samenleving hebben tegenwoordig. Die lieve cultuurverrijkertjes weten prima hoe ze om moeten gaan met het geven van complimentjes. Daar kunnen wij als duffe kaaskoppen nog wat van leren. En dat doe ik dan ook meteen. Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om wat complimentjes uit te delen. Als eerste aan jou, Trouwe Lezer, gewoon, vanwege het lezen van mijn onzin. En vanwege het feit dat ik nog geen enkele doodsbedreiging heb gekregen. Is die hele blogosfeer toch niet zo verpest als men wil laten geloven. En een complimentje voor mevrouw C, die in deze tijden van werkeloosheid telkens wel weer een klusje weet te vinden om te zorgen dat  ik niet uit mijn werkritme raak.

Een complimentje ook aan Pieter van Geel, die vanavond eigenhandig 6 zetels bij de CDA eraf lulde door gewoon zijn mond dicht te houden. De 6 woorden die hij zei waren allemaal misplaatst. Is een kunst. Ik kan het niet *kuch*. Een complimentje ook voor CNN. Werkelijk de hele wereld hadden ze in hun greep met hun state of the art global network waarmee ze de naderende tsunami die Hawaï ging wegvagen konden verslaan. Zelfs ik heb 3 uur met bier en chips ademloos zitten kijken en wachten. Want het was me een staaltje wat ze daar neerzetten hoor, die boys van CNN. Internet livestreams, captitatieve touchscreens, skype, op ieder dak in Hawaï een camera, real time twitters. Puik werk. Ook nog een complimentje voor tieten.

Het laatste complimentje van vandaag gaat naar de Amerikaanse band Destrophy. Zij hebben onlangs getekend bij Victory records. En Destrophy, Trouwe Lezer, is Goede Shit. Vergelijkbaar met Devil Driver, dus dan zit het goed. Destrophy is nu nog redelijk onbekend maar daar gaat snel verandering in komen. Het is groove/powermetal met goede zang. Beukende riffs. Stampende drums. Het enige nadeel is dat met het platencontract ook de prijzen omhoog gaan. 2 jaar geleden bestelde ik een cd met 12 nummers en een t-shirt inclusief verzendkosten voor 13 dollar vanuit de Joe-Es-Of-EE. Een cd bij de nieuwe platenmaatschappij met minder nummers en zonder t-shirt kost nu 18 dollar. Aan de andere kant: die dollar doet geen fuck meer, dus waar hebben we het nu helemaal over. Kopen die cd dus! De clip van vandaag is er nog eentje van voor dat ze bij de nieuwe maatschappij tekenden. Dit nummer staat wel op de nieuwe cd. Ik heb de nieuwe uitvoering nog niet gehoord, maar ik hoop dat ze hem grotendeels onaangeroerd hebben gelaten. Andere aanraders: ‘This is not my life’ en ‘Why I hate Goodby’. Nu: ‘Pray’. Enjoy!

PS: Als iemand nog een fatsoenlijke mp3 danwel cd van Destrophy’s cover van ‘Paint It Black’ heeft: Mail me!

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 1 maart 2010, in Metal Maandag en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

