Doei!! (en blijf weg)

Servicemededeling, Trouwe Lezer. Sony stopt met het produceren van een belangrijk product. Na lange tijd. Echt waar. Ik kon het niet geloven toen ik het las. ‘Vertel, Cappuccino, vertel, waar stoppen ze dan mee?’ Nou, met dit. Jawel, Sony stopt met het produceren van de FLOPPY DISK! Pardon? Weet u het nog, die 1.44mb aan geheugen? Volkomen nutteloos omdat nu nog te supporten, maar in Japan worden ze dus nog volop gebruikt. Het afgelopen jaar gingen er toch nog 12 miljoen over de toonbank in het land van de rijzende sushi. Das best wel veel, voor een schijfje waar je echt niks op kwijt kan. Ik kan me nu niet voorstellen waarom iemand nog een floppy zou gebruiken.  Weet u nog wanneer u voor het laatst een floppy gebruikt hebt, Trouwe Lezer? Ik niet. Wel kan ik me nog herinneren dat ik spelletjes als Duke Nukem kopieerde van vrienden op school. 18 of 19 floppy’s vol met .arj bestanden (kent u die nog? 1.18mb) om er dan bij floppy 16 of 17 achter te komen dat er een corrupte floppy tussen zat en je weer overnieuw kon beginnen. Of dat je een verkeerd nummer op een floppy had gezet in een reeks van 40 floppy’s en ze één voor één kon gaan proberen om te kijken wat de juiste was. Daar is wat frustratie ingegaan hoor. Wat was ik blij toen we een pc met cd-rom kregen. Anywaytjes, de floppy werd toch al bijna niet meer gebruikt voor zijn oorspronkelijke doel. Welnee, er zijn blijkbaar veel leukere dingen die je met een floppy  kan doen dan wachten op een cyclische redundantiefout (nerdspeak voor: 1,44mb naar de klote) zoals daar zijn: de Floppy Auto, de Floppy Tas, Floppy Mario en de Floppy USB drive. Cappuccino’s investeringstip: die dingen gaan schaars worden, dus weggooien is zonde! Geef je overbodige floppy een 2e ronde!

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 27 april 2010, in Idioterie en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Heinzelmann

    Euh, floppy’s van 1,44Mb?

    U heeft het over Diskettes! En da’s heul wat anders.

    Een floppy disk is groot en slap, een diskette klein en hard.
    Diskettes waren de opvolgers van de floppy.
    Floppy: 5 1/4 inch diameter, 360kB opslag
    Diskette: 3,5 inch diameter, 720kB.
    De tweede generate diskettes was HD en kon 1,44mB hebben.

    Weet u het weer?

  2. @heinzelmann Ancient history, dat zie je maar weer. U studeert archeologie?

Geef een reactie

