Big Twother is watching you

Ik weet niet  of u twittert, Trouwe Lezer, maar indien het antwoord ‘ja’ is zou ik maar opletten wat u op den twitters debiteert als ik u was. As we speak (of tweet, zo u wilt) zou het zomaar kunnen zijn dat er een proces tegen u wordt voorbereid. Om een onschuldige grap, of een guitige kwinkslag. Onwaarschijnlijk? Nee hoor.  Het overkwam @pauljchambers. Paul had een meisje ontmoet (@crazycoulours – hoofdpijnwallpaper-alert!) en wilde graag naar haar toe. Maar zoals veel vliegvelden deze winter was het vliegveld waar onze Paul op zou vliegen gesloten wegens sneeuwval. Paul twitterde daarop het volgende (zoek het onwoord):

“Crap! Robin Hood Airport is closed. You’ve got a week… otherwise I’m blowing the airport sky high!”


Eerlijk is eerlijk: niet de meest briljante grappige tweet ooit, maar niet wereldschokkend. Als je dit leest heb je niet direct het idee dat de pakken semtex je om de oren vliegen toch? Daar dacht justitie in Engeland dus duidelijk anders over. Paul werd opgepakt, eerst op verdenking van terrorisme en later op verdenking van het doen van een valse bommelding. Ik zeg: WTF, maar in Engeland is men klaarblijkelijk iets te geobsedeerd bezig met veiligheid. Dat is allemaal nog tot daar aan toe, maar een beetje redelijk rechter veegt dit toch zo van tafel? Niet dus. Onze slechte comedian is gisteren veroordeeld tot een boete van 1000 pond en alle bijkomende kosten, in totaal zo’n 2200 pond. Als gevolg hiervan is hij zijn baan kwijtgeraakt en kan hij zijn opleiding tot accountant niet afmaken want hij heeft nu ook een strafblad. Kortom, door die slechte grap issie totaal fucked. De hashtag van vandaag is dan ook #twitterjoketrial.

Deze zaak is het zoveelste bewijs dat autoriteiten vol-le-dig doorgeslagen zijn in dit soort zaken. Nu nog in Engeland, maar gezien de afluister- en aftappraktijken van onze overheid zou het zomaar hier kunnen gebeuren. Er bestaat een gerede kans dat ik dan in aanmerking kom voor executie gezien mijn regelmatige dreigementen richting de NS en medereizigers in de tijd dat ik nog OV-forens was.

Weet u wat, we gaan het eens even testen: Als de brienoordbrug godverrrrredomme vanavond weer open gaat als ik er overheen wil rijden, blaas ik hem op!!1!!!11!!

Mocht u niets meer van mij horen, dan ben ik opgepakt.

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 11 mei 2010, in Idioterie en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

