Mijn mening: Aboutaleb is een JANKERT

Ja, Trouwe Lezer, pas maar op met wat u zegt op de twitterz. Voor je het weet heb je een boete aan je broek. Een twitteraar heeft tijdens de bekerfinale wat onaardige woorden in de richting van de burgemeester Aboutaleb van 010 gegooid. Ik weet wat er gezegd is omdat ik op dat moment in een voetbaltechnische discussie over het slechte spel van ons cluppie en de de hele evenmentensfeer in de 010 in het algemeen verwikkeld was. Toegegeven, het was niet iets om op een kerstkaart te zetten en in massaproduktie te nemen, maar om er nou aangifte van te doen… Nee. Het was geen doodsverwensing, geen bedreiging, zelfs geen verkapte. Het was een uiting van frustratie over het beleid van een burgemeester die in een poging om zijn gehavende blazoen na onvergeeflijke fouten tijdens het feest in Hoek van Holland probeert de sfeer in de stad enigzins de nek om te draaien. Het had wat netter verwoord kunnen worden, maar toch.

En blijkbaar zijn er dus politiemensen die van mijn belastingcenten tijdens evenementen, op momenten dat ze dus verdomme op straat horen te lopen om de orde te handhaven verdomme een beetje gaan lopen twitteren om te kijken of het teergevoelige zieltje van de burgemeester niet gekrenkt wordt. Het is verdomme godsgeklaagd! EN dat niet alleen, de beledigende meldingen worden ook keurig doorgespeeld aan de knuffelmarokkaan met lange teentjes als ware de digitale sherlocks TNT-ambtenaren. Hallo, sterke arm, kunnen jullie me voortaan ook even waarschuwen als @frontaalnaakt, @bertbrussen of een andere twitteraar niet lievvv tegen mij is? Of als zo’n achterlijk bontkraagje mij de huid volscheldt en me een gruwlijk einde belooft als ik hem vertel dat niet de hele tram hoeft mee te genieten van die tyfusherrie die zijn gejatte MP3-speler produceert omdat de bontkraag in kwestie niet op de hoogte is van de uitvinding van de koptelefoon? Of als verdomme mijn fiets gejat wordt? Dan hebben ze niet eens tijd om mijn aagifte op te nemen. Maar oweeeee als er eens wat onaardigs geroepen wordt over een burgervader die bezig is vakkundig het toch al niet bruisende uitgaansleven in 010 de nek om te draaien. Dan is de plaatselijke hermandad ineens in opperste staat van paraatheid om mensen op het bureau te roepen om verantwoording af te leggen. Dan wel. Godverdomme zeg, als ze mijn blog en tweets gaan bekijken zit ik tot mijn 49e in de cel!

Dat de politie twitter afstruint op zoek naar beledigingen is nog tot daar aan toe. Van een organisatie die een groot deel van zijn mankracht inzet om wegcriminelen aan te pakken die wel 6 kilometer te hard  rijden op een verlaten snelweg verwacht ik weinig gevoel voor prioriteit. De blauwboezen doen ook maar wat hun van hogerhand is opgedragen. Wat ik nog veel storender vind is dat die jankebalk van een Aboutaleb ook daadwerkelijk aangifte doet. Amed, beste jongen: je bent een burgemeester. Je kan niet iedereen te vriend houden en zeker niet als je een dergelijk beleid voert als jij. Face it: people will get pissed. Je kan nu eenmaal niet iedereen te vriend houden. Je zit op een publieke positie, dan krijg je stront over je heen. Daar moet je boven staan. Maar nee, de eerste de beste uit frustratie geuitte twitter laat jou aangifte doen. Treu-rig. Weet wat ik van jou vindt Amed? Ik vind je een Kleinzielige Jankert. Met hoofdletters ja. Ga je nu ook aangifte doen? Of ga je het voorbeeld van je PVDA-collegaatje Aleid uit Utrecht volgen en heel het internet uit de handel laten halen? Gelukkig kan dat nog net niet. Ow, wacht

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 28 juli 2010, in Idioterie, Politieke Waanzin en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

