Welja, breng ook nog maar wat geld naar Talibanland

Giro 555 wordt weer geopend, Trouwe Lezer. Jolijt en vreugde alom bij Dolf Jansen en Farah Karimi, want dat betekent dat de bonussen dit jaar weer uitbetaald kunnen worden. Ik heb een uitgesproken typhushekel aan ontwikkelingshulp en organisaties die zich daar mee bezig houden, Trouwe Lezer. Niet omdat ik vindt dat een dakloze HIV-besmette tienermoeder met lepra maar aan scheurbuik moet sterven, of dat zo’n dooreengeschud Haïtiaantje maar aan zijn lot moet worden overgelaten. Neen.
Ik heb er een typhushekel aan omdat hulp geven door bakken geld naar het een of andere achterlijke habibabiland te sturen waar mensen elkaar liever afmaken dan gewoon normaal hun kinderen te vreten geven gewoon NIET WERKT.

Nu wordt Giro 555 weer  opengesteld voor alle verzopen Pakistaantjes uit Talibanland, want die lijden zo’n honger. Dat is op zich geen probleem, want het is Ramadan, dan vreet je toch niks. Tegen de tijd dat het water gezakt is, is die Ramadan ook weer voorbij: probleem opgelost. Die overstromingen zijn in de SWAT-vallei en dat is nou net Talibanland. Wil je die mensen daar echt een plezier doen dan drop je er napalm, of wat duizendponders.

Een dag geleden was ‘Nederland’ er nog niet klaar voor om geld te geven aan 555, zeiden de samenwerkende hulporganisaties. Joh. Gek he? Het geld voor Haïti (en dat zijn honderden miljoenen euro’s) is daar verdomme nog helemaal niet aangekomen. D’r zijn daar net 3 hutjes gebouwd en dat was het wel. De rest gaat op aan de overhead bij Unicef, de nieuwe kleurspoeling van Dolf Jansen of wat geld voor Paul de Leeuw en Linda de Mol. Die zeggen wel dat ze geheel gratis aanwezig zijn op zo’n avondje tranen trekken maar daar gelooft natuurlijk niemand wat van. Wat er dan nog overblijft staat ergens geparkeerd op een bankrekening omdat de hulporganisaties er niet uit kunnen komen wie nou eigenlijk wat krijgt.

Sodemieter toch op! De regering geeft al geld en het geld van 555 wordt ook nog eens verdubbeld. Je wordt dus gewoon driedubbel genaaid voor he afkopen van een of ander misplaatst schuldgevoel dat hier schijnt te heersen. Je kan gewoon niet kiezen om niet te geven. Het enige wat je voor die euro’s bewerkstelligt is dat er nog grotere lease-auto’s aangeschaft kunnen worden door de directie van al die hulporganisaties. Als ze daar nou eens wat aan de overhead zouden doen zou dat al een flink stuk schelen.

Nu moeten wij dus onze knip dus weer gaan trekken voor de haatput die Pakistan heet. Het land waar je als vrouw in de fik gestoken wordt als je uitgehuwelijkt wordt. Waar ze twaalf-jarigen stenigen. Waar ze verdomme 2 kikkers met elkaar laten trouwen voor betere tijden. Waar de Taliban aan de poorten van de atoombomfabrieken staan te kloppen, als ze er al niet binnen zitten. Geld wat je daarheen stort, gaat rechtstreeks naar de eerste de beste Taliban-warlord, want in Pakistan geldt het recht van degene met het grootste geweer. Noem mij 1 goed ding uit Pakistan en ik noem je er 10 die je binnen het uur van het leven kunnen beroven. Pakistan is een achterlijk land en dat zal het waarschijnlijk altijd blijven als het westen er maar miljoenen euro’s er naar toe blijft gooien. Ik snap het echt niet. Ik doe mijn best, maar het lukt me niet. Waarom zou je geld geven aan mensen die niets liever willen dan heel het westen opblazen? De regering van Pakistan zit liever in het buitenland als dat ze zich inzet voor het volk! Wat ze daar nodig hebben is gewoon een jaartje of wat in hun sop gaarkoken en een paar goede lynchpartijen.

Per slot van rekening, zoals ons aloude stuyterkuycken al zei: waar was Pakistan toen Zeeland onder water stond?

Update 22:30 – Die hele 555 campagne kan weer worden opgedoekt,  Trouwe Lezer. Ze motten het nie. Zoals ik al zei: zoek het uit daar in Talibannistan.

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 12 augustus 2010, in Idioterie en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Zoals altijd weer een goed stukje, en inderdaad, als men het niet wil, is het wat mij betreft afgelopen.

  2. Dat je je bedenkingen hebben bij deze 555-actie, daar kan ik inkomen.
    Maar dat je zonder het geringste spoortje van empathie voorbij gaan aan het feit dat zo’n 20 miljoen mensen zijn getroffen door een verwoestende natuurramp constateer ik met afgrijzen.
    Een ramp die nu al evenveel levens heeft gekost als de watersnoodramp van 1953 in Zeeland. Een half miljoen mensen dakloos. Kinderen komen om van de honger, een cholera-epidemie staat op uitbreken.
    En dat gebruiken jij dan om op je anti-islamitische stokpaardje te klimmen. gadverdamme !
    Je bent een achterlijke man en dat zul je altijd blijven.
    Onmens.

  3. Och Humano toch, leer eens begrijpend lezen. Ik zeg niet dat die pakistaantjes niet geholpen moeten worden. Ik zeg dat ze veel meer hebben aan een andere vorm van hulp. Dat is iets heel anders.

    En het maakt me trouwens niet uit of ze in Allah, Boeddha, God of de Gehoornde Driebenige Doedelzakspeler achter de Sterren geloven: iedereen die mij liever opblaast dan gezellig een bakkie te komen doen hoeft van mij geen cent te verwachten. Dan kan je zeggen: ‘Ja, maar dat is wat ons beter maakt dan hen’ maar dat is dus pertinente bull-shit. Dat soort volk lacht daarom, neemt je hulp aan en steekt vervolgens een dolk tussen je ribben.

    Een veel betere optie is de centrale regering te steunen en helpen in de coördinatie in plaats van ze het werk uit handen te nemen. En willen ze dat niet dan zoeken ze het maar lekker zelf uit.

    Wat mij betreft ben jij hier de achterlijke.

  4. O.k, sorry; maar ik wist niet dat jij over zo’n grote volkenkundige kennis beschikte.
    Je kent het Pakistaanse volk blijkbaar echt. Je hebt er kennelijk regelmatig rondgereisd en vele van de miljoenen getroffen Pakistani persoonlijk ontmoet. Ik had me dat natuurlijk meteen moeten beseffen, je schrijft er immers een journalistiek artikel over op wordpress. dus nogmaals mijn excuses. Zelf ben ik er namelijk nooit geweest ,en ik had me dus nooit op deze manier mogen begeven op jouw terrein van expertise.

  5. Nee, ik ben niet in Noord-Pakistan geweest. Ik hecht waarde aan mijn leven. Ik volg al jaren het nieuws en gek genoeg is Pakistan daar al jaren een prachtig topic als het gaat om schuilplaats van terroristen en allerlei ander prachtig gespuis. De enige reden dat daar nog geen inval is geweest is omdat Pakistan een voorraad nukes heeft.

    Typisch voor types als jij om op de man te spelen en te ridiculiseren om niet op het antwoord te hoeven ingaan. Kinderachtig en getuigend van slechte techniek. Ik verwacht verder geen inhoudelijk commentaar meer van je, maar probeer nou eens zinnigs te roepen over de centrale stelling: De huidige vorm van hulpverlening werkt niet om dat het geld niet op de goede plaats terecht komt.

  6. Als dat je centrale stelling was, kon ik niet anders dan het met je eens zijn; Iedereen met hart voor een goed doel wil dat het geld voor dat goede doel op de goede plek terecht komt. Er is echter weinig ‘begrijpend lezen’ voor nodig om te begrijpen dat jouw centrale stelling is: de minachting voor mensen in Pakistan.

  1. Pingback: Eigen volk eerst! « Cappuccino schrijft

  2. Pingback: NEDERLAND FINANCIERT PAKISTAANSE KERNWAPENS (en MetalMaandaag, dat ook nog) « Cappuccino schrijft

  3. Pingback: Hans Hillen is omringd door prutsers « Cappuccino schrijft

Plaats een reactie