Roze is het nieuwe Zwart

Disclaimert: ik heb dus niks tegen heaumeau’s hè. Als jij er voor kiest om een harige bear vol te yoghurren: geen probleem. Vindt je het prettig om in het Kralingse Bos een lading Hepatitis C in je mik te krijgen: mijn zegen heb je. Wil je gezellig kijken of je Groningse buurman een matchende bloedgroep heeft: Leuk! Een goede buur is tenslotte beter dan een verre vriend. Ambieer je een baan in de visagie: prima, iemand moet Viola Holt toch een beetje toonbaar maken. Val je op Gordon: mooi, hou hem bezig en haal die jankert van de buis.
U ziet het, ik ben heel verdraagzaam. Leven en laten leven zeg ik altijd maar. Zolang je er niemand mee lastig valt, is het prima.

Waar ik meer moeite mee heb, zijn de UITWASSEN van de heaumeau’s. En zelfs die uitwassen zouden nog niet zo erg zijn, ware het niet dat heaumeau’s zo gewoon gevonden willen worden. Al jarenlang worden we doodgegooid met ‘O hetero’s, we zijn net als jullie, accepteer ons toch, ACCEPTEER ONS TOCH ASJEBLIEFT!!!!’ Vind ik prima. Tsja, je kan er lang of breed over lullen (ha-ha), zolang ik er geen last van hebt, vind ik het allemaal prima. Maar dat is het ‘m nu juist hè. Dat gebeurt dus niet. Er moet volcontinu maar benadrukt worden dat ze ZO GEWOON zijn. En zo opdringerig ook. Flikker op zeg, daar heb ik dus geen trek in he. Als ik als overtuigd hetero de hele dag loop uit te dragen dat ik hetero ben, word ik weggezet als homofoob. Als een homo doet, is hij zo goed bezig voor de homo-emancipatie. Ga toch lekker in het bos zitten met zijn allen zeg! Krijg ik veel mensen mee als ik een hetero parade ga organiseren? Don’t think so. Misschien wel een paar, maar die komen dan vooral uit de hoek van André Rouvoet en daar zit niemand op te wachten. Laatste nieuwe item in het rijtje ‘Oh hetero’s, we zijn net zo gewoon als jullie en om dat te benadrukken doen we lekker alles anders en apart van hetero’s’: Het Roze Verkiezingsdebat. SPECIAAL VOOR HEAUMEAU’s. Want stel je voor dat je met hetero’s in een zaal zit zeg. Ieuw, misschien zijn er wel man-vrouw stelletjes! Ik geloof er dus geen reet (ha-ha) van dat dit soort aparte roze dingetjes ook maar iets doet voor de emancipatie van heaumeau’s. Mijn advies: Doe. Gewoon. Normaal. Ga lekker werken, vind een leuke vriend of vriendin, koop een huis in vinexwijkje, sla een voorraad tuinbroeken in, shop bij de IKEA, betaal belasting, spaar voetbalplaatjes, maak een hyvesprofiel aan, maar hou godverdomme op dat roze gedoe in mijn gezicht te wrijven! Schijtziek word ik ervan.

Terwijl ik dit zit te tikken, heb ik bij hoge, hoge uitzondering De Wereld Draait Doojrrrrrrrrrr op de achtergrond aanstaan. Een unicum mag ik wel zeggen, want ergens grafhekel aan heb is het wel die zelfingenomen opgehypte schnabbelkop van Mathijs van Nieuwkerk. Ik weet ook niet waarom het op staat. Soms gebeuren dat soort dingen. Anyway, wat hoor ik daar op de achtergrond? Nog zo’n stel figuren met een misplaatst minderwaardigheidscomplex: de negerts. Een paar b-garnituurtjes komen iets nieuws introduceren: ‘De zwarte lijst‘. Pardon, de wàt!? Ja hoor, De Zwarte Lijst! Om toch maar vooral te benadrukken hoe goed Zwart wel niet is. Zal ik eens de witte lijst introduceren? Dan heb ik verdorie terwijl ik het denk al een aanklacht aan mijn broek! Ik heb ook niks tegen negerts (behalve dan tegen kempinegerts, maar het zelfde geldt voor whitetrash tokkies), maar doe gewoon normaal, in plaats van te verkondigen hoe normaal je wel bent, maar ondertussen toch vooral maar even jezelf boven de rest plaatsen.

Heaumeau’s, jullie hoeven echt niet terug de kast in. We hebben niks tegen rugridders of vrouwen met blockheads (behalve dan die ene van de SP. Irritant wijf is dat). Negerts,  jullie worden echt niet achtergesteld omdat jullie geen zonnebank nodig hebben. Doe gewoon lekker mee en hou op met dat geneuzel. Niemand zit te wachten op een tsunami van Negerisering of heaumeau-isering. Stop eens met dat eeuwige minderwaardigheidscomplex, alsjeblieft zeg. Je zal zien dat die o zo gewilde heaumeau-emancipatie binnen een jaar een feit is en dat er van het zogenaamde achterstellen van negerts geen sprake meer is.

UPDATE 1: En of ik weer actueel ben. Check dit dan. Bah.
UPDATE 2: Die heaumeau’s zijn lekker bezig vandaag.

Over cappuccino

Schrijver, koffiedrinker, realist, vader van een tweeling, gadgeteer, Alfa Romeo Bestuurder, Metalhead, Getronics

Geplaatst op 18 februari 2010, in Overpijnzingen en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Geweldig stuk! Hoe een classificatie onmiddellijk weer doorslaat naar obsessief gedrag. En om dan nog maar te zwijgen over de misbruik die er gemaakt wordt van dit “anders zijn”. Hulde!

  2. Ellen Verkoelen

    Gewoon

    Mijn oog viel op dit uiterst laakbaar artikeltje dat ook nog op bijzonder aanstotelijke wijze geschreven is. Pijnlijk dat taal soms zo oneigenlijk en respectloos gehanteerd wordt.

    Het kostte mij even moeite om mij niet te laten verleiden tot dezelfde schuttingtaal. Echter het maaksel aan misplaatste woorden is gedrukt in ‘Cappuccino schrijft, Doe mij nog maar een bakkie’. Dus na een kopje van deze overheerlijke nectar kwam ik gelukkig weer tot mijzelf en probeerde door het braaksel aan ordinaire woorden de boodschap te lezen die de penvoerder mij toch wil overbrengen. Althans dat mag ik aannemen want hopelijk gaat het hele gewrocht niet over het kunnen etaleren van de eigen onbeschaafdheid in woord en daad van de auteur.

    De donderpreek gaat erover dat de auteur zich ontzettend ergert aan homo’s waarbij terloops ook nog de gekleurde medebewoner, de gewone man en vrouw uit de straat en ook nog een enkele bekende Nederlander een veeg uit dezelfde pan krijgt.
    En dat omdat deze onderscheidenlijke homogroepering niet gewoon en normaal doet. Althans dat beweert de steller van het stuk.

    Zonde dat de schriftschrijver geen begrip op kan brengen voor de natuurkundige wet van actie geeft reactie. Want de reactie van homo’s (maar ook andere minderheidsgroeperingen overigens) om zich te profileren komt helemaal voort uit de ongelijkwaardige behandeling (de actie) die door overheersende groeperingen uit de samenleving aan vele groeperingen wordt opgelegd.

    Of vergis ik me en behandelen vele leden uit de dominante groeperingen in onze maatschappij elk mens wel gelijk? Dus onze wereld kent geen discriminatie en blank en donker wordt gelijk behandeld? En vrouwen hebben dezelfde carrièrekansen als mannen? Invaliden wordt geen beperkingen opgelegd in het sociale leven? Landen slaan elkaar tijdens oorlogen niet de hersenen in vanwege het zijn van een inferieur ras?
    En onder de noemer geloof accepteert het daarbij behorende instituut elke geaardheid dus gesluierde vrouwen doen het zich zelf aan en homoseksualiteit is geen ziekte volgens geloofgemeenschappen?

    Nee verdrietig genoeg vergis ik me niet en zijn dit soort misstanden de realiteit van alledag. En als reactie op dergelijke misdragingen vanuit de overheersende samenleving zullen minderheidsgroeperingen zoals de homoseksuelen blijven benadrukken dat ze bestaan en dat ze wel degelijk bestaansrecht hebben en gelijk en gelijkwaardig behandelt dienen te worden. Dat is namelijk normaal en het zegt wat mij betreft meer over de minderwaardigheid van degene die daar niet mee om kan gaan.

    Dus steller van het afkeurenswaardige artikeltje, doe normaal en gewoon door iets te doen aan je discriminerende gedrag. Des te eerder zul je erbij gaan horen en hoef je jezelf niet te verlagen tot het schrijven van dergelijke onbetamelijke baksels.

  3. ik sluit me volledig bij de woorden van Ellen aan

  4. Tja…. Doe maar gewoon…… Zou wel “gewoon” rustig met mijn vrouw hand in hand over straat willen wandelen, maar dat is helaas op veel plekken niet (meer) mogelijk zonder van alle kanten niet alleen bekeken maar ook aggressief bejegend te worden. We wonen overigens in een leuke vinex-wijk. Alleen in ons rijtje wonen al 8 nationaliteiten. Pure rijkdom. Wat de homo-hoax betreft: het is vandaag 4 mei. De roze driehoek is misschien wel meer dan in de jaren 70 als symbool noodzakelijk. Beste “cappuccino schrijft”: misschien is het een idee als je behalve schrijven ook wat aan lezen, onderzoek en documentaire kijken gaat doen?
    Mooie reactie van Ellen!

    Met vriendelijke groeten
    Jaguar

  5. Misschien is het een idee als Cappuccino behalve koffiedrinken en anderen afkraken ook eens naar buiten gaat, het echte leven in en kennis maakt met hen van wie hij dingen denkt maar niet weet.
    #Joost

  1. Pingback: De Homo-Hoax « Cappuccino schrijft

Plaats een reactie